Ledő Móni: Pálinkaaromák nyomában
Mint minden jó sztori, ez is egy kupica pálinkával kezdődött. Vagyis egy könyvvel, amit barátunk, Ledő Móni pálinkamester írt “Pálinkaaromák nyomában, bevezetés a pálinkakóstolásba” címmel. Híján az értékesítési tapasztalatoknak, hozzánk fordult, hogy segítsük a könyve népszerűsítését illetve, hogy megoldást találjunk az eladások ösztönzésére.
Hogyan kezdődött?
Adott volt egy hiánypótló könyv, ami nem csak a szakmának értékes, hanem az amatőr pálinkakedvelőknek, magánfőzőknek és bérfőzetőknek is szólt. S az író, az elismert szakember, a pálinka szerelmese, aki
- nem rendelkezett értékesítési tapasztalatokkal
- nem akart fejlesztőkkel, programozással bajlódni
- nem akart webáruházat nyitni, bérelni
- nem tudott bankkártyát elfogadni
- nem akart újabb jelentős összegeket befektetni
Egy olyan megoldást kellett találnunk, ami a felsoroltak ellenére is hatékonyan segíti az újdonsült írót a könyv sikeres értékesítésben. Egy eszközt, ami nem igényel programozói tudást, nem szükséges hozzá webshopot építeni, fejlesztőket foglalkoztatni. A szezonalitás miatt pedig fontos volt, hogy rövid idő elindíthassuk az első kampányt.
Mi volt a legnagyobb kihívás a salesform bevezetéskor?
Móni, bár aktívan jelen volt a közösségi médiában és blogolt is, nem érezte, hogy tőle távol álló technikai kérdésekkel kellene bajlódnia vagy olyan ismertek magára „szedni (pl. Divi szerkesztő használata, automatizmusok beállítása), amire a mindennapokban nincs szüksége. Olyan rendszert kellett építeni, amit „egyszerű” felhasználóként is könnyen üzemeltethet.
Mira használod?
Több termék/szolgáltatás is feltűnik a ledomoni.hu oldalon.
- van egy fizikai termék, egy könyv (link)
- egy digitális termék, a könyv bővített ebook (link) változata és
- egy előfizetéses rendszer, ismétlődő éves fizetéssel a további a digitális tartalom (link) eléréséhez.
Az ismétlődő bankkártyás fizetés mellett a fizikai és a digitális termék megvásárláshoz is lehet használni online / bankkártyás fizetést.
Gondtalan az üzemeltetés?
Apró lépésekkel haladunk. Az első körben „csak” a tartalomgyártás volt az átadott feladat. A későbbiekben pedig a rendszer alapszintű használata (pl. cikkek feltöltése, jogosultságok beállítása) következik.
Kinek, miért ajánlanád a salesformot?
Szerintem a salesform tényleg olyan leendő vállalkozóknak való, akik egy velük együtt fejlődő / paraméterezhető rendszerre van szükségük.
Nézd meg, hogyan épült be a ledomoni.hu oldalba a salesform alapú automatizált értékesítési rendszer!
A közös munkának köszönhetően nem csak a könyveladás volt sikeres. Kiderült ugyanis, hogy a “fiók mélyén” számtalan, eddig nem publikált anyag lapult. Így az ingyenes posztok mellé közel 100 új cikk került be a “Pálinkaaromák nyomában” előfizetéses rendszerébe. De elkészült és hamarosan elérhető lesz a könyv digitális változata is. A digitális termékek értékesítésének és a előfizetői csoportot működésének is a Salesform rendelésautomatizálási rendszer az alapja.
Címkék, kategóriák
Kategóriák: könyv, digitális termék, előfizetéses klub
Címkék: Ledő Móni, könyv, infotermék, pálinka, pálinkakóstolás